onsdag den 30. maj 2012

Forelsket i fesengult

Weekenden bød på en tur til den dejlige Hörnsjöns Plantskola i Blekinge.
Det er et sandt slaraffenland for havenørder, mængder af herlige planter samt
super skønne og inspirerende omgivelser. Glemte desværre kameraet, så der kommer
ingen billeder derfra i denne omgang, men kig evt. på http://www.hornsjonsplantskola.se
Stedet er klart et besøg værd, hvis du skulle komme på de kanter.

Lidt billeder af nogle af indkøbene blev det dog til da jeg kom hjem.
Tror jeg er blevet forelsket i fesengult - der havnede i hvertfald en del i vognen.

Fesengul Tagetes
Fesengul Tagetes, bordeaux Tobaksplante
og fesengul/bordeaux stribet Petunia
Fesengul/bordeaux stribet Petunia

Bordeaux Tobaksplante

Fesengul Gazania, Tobaksplante og Plectranthus 'Variegata'

Fesengul Gazania, ogTobaksplante

Lidt rosa blev det også til....
Rosa Tobaksplante, Petnia og broget Helicrysum.




1 kommentar:

  1. den er osse lækker - sådan en farve man kan drukne lidt i. jeg er så forundret over mig selv, for jeg har aldrig ville have gult i haven - alligevl anlagde jeg et gult bed sidste år, fordi jeg havde to gule pæoner - så de står smukt garneret med mørkt rødt i år, og jeg synes det er så smukt...

    SvarSlet