mandag den 4. juni 2012

Cola som jeg kan li' den...

Cola er normalt noget man drikker, jeg gør det dog kun når jeg har meget ondt i maven. Men endelig har jeg fundet en cola jeg kan li' - nemlig duftgeranien Cola. Og ja, det dufter faktisk af cola!

De sidste vinter har været hårde ved min bestand af duftgeranier, men min samling fik det endelige dødsstød sidste vinter, da en mosegris fik øje på alle planterne i krybekælderen, hvor de var sat til vinteropbevaring. Mosegrisen havde en fest og så var det slut med mine fine geranier, både top og rod var blevet ædt. Kun hullet i jorden var blevet efterladt! Det eneste positive der er at sige om det er at så kan jeg helt berettiget sige at jeg mangler geranier ;o)


"Colaen"
Cola geranien kom med hjem efter en "jeg mangler geranier ture" og det gjorde også en anden der dufter skønt af appelsin. Begge planter blev købt uden blomster, det er jo ikke blomsten der er det væsentlige ved duftplanter, men nu viser det sig at begge faktisk har nogle overordentligt smukke blomster. Det kan da kaldes en bonus!


"Appelsinen"
Jeg har tænkt mig at fortsætte mine "jeg mangler geranier ture" henover sommeren i håb om igen at kunne få opbygget en lille samling. Og fremover bliver de ikke opbevaret i krybekælderen!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar