fredag den 1. juni 2012

Fredagsslik, Kew Gardens og bønner

Aiiii, nu var jeg lige igang med at grave huller til alt mit "fredags slik" og så begyndte
det at styrte ned. Og det i sådan en grad så jeg måtte søge indendørs og der skal noget til
for jeg holder faktisk meget af regn. Nåede dog at få det meste i jorden - Ligularia, Lupin, Campanula, Rosa Daglilje, Iris og Jakobsstiger er plantet. Stormhat må vente til der igen er tørt. Grundet vejret bliver dagens indslag heller ikke som planlagt, det skulle jo have handlet
mine nye planter, men billederne af dem må vente til en anden og tørrere dag!
I stedet kommer I lige med en lille tur til London...


Tog en lille tur til London i februar og da jeg rejste med mig selv og mit helt eget selskab,
var det ikke svært at overbevise mig selv, at en tur til Kew Gardens måtte på programmet.
Der var BIDENDE koldt, hvilket ikke er særligt almindeligt i London. Men klædt i uld
fra top tå var turen til at holde ud. Og et ekstra plus var, at ganske få tager i Kew Gardens
på årets koldeste dag, så jeg havde næsten det hele for mig selv.
Satser dog alligevel på en sommertur ved lejlighed.

Kew Gardens Palmehus

Meget STORT drivhus


Overvejer dette drivhus - fin dør!

Kew Trold
På stedet var en dejlig havebutik, med planter, dims, frø og andet godt.
Fik købt sjove bønner med hjem, frøene er som I kan se så smukke, at man næsten
ikke nænner at proppe dem i jorden. De fleste er dog kommet i jorden og skulle have
været plantet ud i dag, men altså den der regn... bønnerne hjalp ikke engang!
Håber det lykkedes at få dem befriet og plantet ud i weekenden.


Bønnerne efter et par uger under muld.


5 kommentarer:

  1. Jeg tror da også at du har været i den rene slikbutik:-)

    Jeg gad også godt at have det fine drivhus i min have, men jeg at huset lige pludselig ville blive meget lille...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen huset kan da bare stå i drivhuset, der var rigeligt plads ;)

      Slet
  2. Spændende med en solo tur til Kew Garden! Koldt ser der virkeligt ud; er det en snebold man ser i front på det ene billede!? Sne er heller ikke almindeligt i London.
    Jeg er smadder fascineret af de engelske haver og parker men har ikke besøgt nogen endnu men det skal jeg helt sikkert! Jeg købte en meget smuk planteskjuler i Gilleleje i irgrøn med relief som er fra Kew - må fofografere ved lejlighed så du kan se den.
    Sissinghurst har jeg lige set en serie om på BBC iplayer. Det var spændende, og så podcaster jeg de engelske haveprogrammer; Gardeners Question Time, Ramblings m.fl og det er altid interessant og belærende. Det kan anbefales :-)
    Alt for nu,
    God lørdag,
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Det VAR vildt koldt, dagen før jeg tog derover var alle fly aflyst pgr af sne i London. I Hyde Park blev jeg modtaget af hundredevis af snemænd, det var helt fantastisk. Men næste tur til Kew skal altså være om sommeren. Jeg var til Chelsea Flower Show sidste år, det var fantastisk! Det er jo heldigvis blevet super billigt at flyve til London og jeg har fået mig et billigt centralt stamhotel. Så jeg napper en tur derover engang i mellem, men min drøm er også en rundrejse til nogle af de skønne haver derovre, men jeg tvivler på at resten af familien synes det ville være den fede ferie, men så er dt jo godt jeg kan selv ;)

      Slet
    2. Vil fluks gå på jagt efter udsendelsen om Sissinghurst, jeg er nemlig også vild med engelske haver og haveprogrammer ;)

      Slet