mandag den 18. maj 2015

Chelsea Flowershow Press Day


Igen i år har jeg været så heldig at komme ind på Chelsea Flowershow på Press Day, dagen der er forbeholdt pressen, de kendte og kongelige (...og de frivillige :-) Det er fantastisk at kunne se de smukke haver denne dag, hvor der er MASSER af plads - det er der nemlig ikke når der åbner for publikum i morgen. Traditionen tro er der total udsolgt til showet.

De store showhaver er igen fantastiske, min personlige favorit er Laurent-Perrier Chatsworth Garden af designeren Dan Pearson. Et smukt vildt landskab, med laksestrøm, store sten og naturlig beplantning. Det ser ud som om haven har ligget der i generationer, at den er bygget på stedet på bare 3 uger synes umuligt!

Også de små kunstneriske Artisan Gardens er noget helt særligt igen i år. Små fine oaser - en til minde om fladskærms soldaterne fra 2. Verdenskrig, en japansk have med mospuder og vandfald, en kurvemagers have og en gammel smediehave er bare nogle af disse små perler.

Fresh Gardens er ofte liiige en tand for moderne og arrangerede efter min smag, men der var også fine detaljer. En græshave med en jernstruktur svævende over haven var min favorit i denne kategori. En sø med spejlkasser fulde af kaktus var også et meget fint indslag.

The Great Pavilion husede igen i år en overdådighed af planter og blomster. Roser, bregner, grøntsager, ALT hvad hjertet kan begærer af planter findes dér! Heldigvis sælger mange af standene frø i løbet af ugen, så nogle af skønhederne kan komme med hjem til min have.

At opdatere blog fra en mobil er MØG besværligt, så billeder fra showet kommer dryppende de næste dage i lettere ustruktureret orden - så det bliver som næsten som at være der selv :-) Håber alligevel de kan inspirere og glæde jer, der læser min blog :-)

Iøvrigt masser af gult og orange i haverne i år, blandet op med mørk violet og dyb blå - ufffff hvor er det pænt! Jeg er ret glad for at se at gult og orange igen får lov til at komme ind i haverne.





































































Ingen kommentarer:

Send en kommentar